Habib Munzir bin Fuad al-Munsawa

Habib Munzir bin fuad Almusawa
Habib Munzir merupakan anak murid kpd Habib Umar.Pernah suatu hari ketika dia mengangkat jari telunjuknya ke langit hingga awan terbentuk kalimah Allah.
Demikian pula ketika beliau masuk ke wilayah Beji Depok, yg terkenal dg sihir dan dukun2 jahatnya.Maka selesai acara hb munzir malam itu, keesokan harinya seorang dukun mendatangi panitya, ia berkata : saya ingin jumpa dgn tuan guru yg semalam buat maulid disini!!, semua masyarakat trkejut, kerana dia dukun jahat dan tak pernah solat dan tak mahu ... Lihat seterusnya..dekat dgn ulama dan sangat ditakuti, ketika ditanya kenapa??, ia berkata : saya mempunyai 4 Jin khodam, semalam mereka lenyap. Lalu subuh tadi saya lihat mereka (Jin jin khodam itu) sudah pakai baju putih dan serban, dan sudah masuk islam, ketika ku tanya kenapa kalian masuk islam, dan jadi begini??, maka jin-jin ku berkata : apakah juragan tidak tahu?, semalam ada Kanjeng Rasulullah SAW hadir di acara Hb Munzir, kami masuk islam.!!

Kejadian serupa di Beji Depok seorang dukun yg mempunyai dua ekor macan jadi jadian yg menjaga rumahnya, malam itu Macan jejadiannya hilang, ia mencarinya, ia menemukan kedua macan jadi2an itu sedang duduk bersimpuh didepan pintu masjid mendengarkan ceramah hb munzir...[Pondok Habib]

Comments

Popular posts from this blog

Biografi Ringkas Imam an-Nawawi رحمه الله

Makrifah Tauhid Bagi Jazam

Aurat Lelaki Ketika Solat