Aku hairan dengan puak Wahabi

ada tiga festival di KSA:

1. Memperingati ulangtahun kewafatan Imam Muhammad Abdul Wahab

2. National Day of KSA

3. 100 tahun kemerdekaan KSA...

Aku pelik jugak ngan puak Wahabi ni.Anak Pak Wahab depa panggil Imam.Ibnu Taimiah pulak depa gelar Syeikhul Islam.Tapi bila orang solat baca Sayyidina Muhammad depa kata bid'ah.

Lepas tu depa kata Maulidur Rasul bid'ah sebab mereka(org yg sambut maulid) meletakkan ia sebagai sebahagian dari bentuk2 syi'ar agama, sedangkan agama telah sempurna dan tiada para salaf meraikan maulid sebagaimana mereka meraikannya skrg. Ditambah pula Sebagai wasilah menzahirkan kecintaan kepada Nabi. Selain ia sendiri adalah bid'ah, di dalamnya juga mengandungi nyanyi2an/nasyid, berzanjian, mengkhususkan tentatif dengan memulakannya dengan bacaan-bacaan al-Qur'an... Pengkhususan tarikh juga berlaku, disertakan sepuluh (mengikut kesepakatan ahli surau) hari sebelum menjelang tarikh maulid yg mrk tetapkan agar dibacakan dengan berzanji...

Hairan jugak.Nasyid dan barzanji yang memuji Rasulullah SAW dianggap bid'ah!Yang lebih menghairankan bacaan al-Quran pun dianggap bid'ah!!!

Kenyataan yang lebih mengejutkan daripada protaz mereka "Kita ambik contoh: perayaan Krismas

Ia adalah Hari Lahir Jesus Christ, bila tiba Krismas, nampak kemeriannya, macam mana Mall, pasaraya, Banner, bunting, iklan..semuanya membesarkan keujudan Jesus...semakin ramai manusia mengenali Jesus Christ dan kristian...itu impak kpd manusia.

Datang pulak Hari Wesak, hari lahir gautama Buddha, sama juga, ia menghebahkan Buddha dan ajarannya.

Kemudian Hari Thaipusam, hari lahir Dewa Muruga

semua ni public holiday dan free publicity kepada tuhan2 palsu, maka sebab tu ulama-ulama kata boleh isytihar public Holiday utk Hari Lahir Nabi kita utk menyaingi dan menyibarluaskan lagi personaliti Muhammad saw kepada manusia...

kat Saudi mungkin tidak perlu sebab rakyatnya 99% muslim, manhaj pun sunnah. Maka lebih baik disambut Hari Wahabi je utk mengukuhkan impak Imam Muhammad kepada Nejd...


Pelik sungguh.Hari Wahabi ada takpe.Maulid bid'ah dholalah.

Di sini aku menyeru sahabat2 dan ustaz2 dari timur tengah khususnya Al-Azhar dan juga ulama2 keluaran pondok2 di Malaysia supaya bangkit melawan fahaman Wahabi di Malaysia.Buka dan talaqi dengan tok2 guru yang masih hidup tentang akidah ASWJ. Wahabi mengatakan Allah duduk di langit dan ini jelas adalah fahaman Mujassimah.

Amat malang apabila virus Wahhabi turut menjangkit jamaah yang aku kasihi iaitu Parti Islam Semalaysia(PAS).Wahai ustaz2,tok guru dan tok lebai dalam PAS.Jangan hanya berharaki hingga gadai prinsip akidah.Buangkanlah slogan "AL-HARAKI KHAIRUN MINAT TALAQQI".Bersihkan PAS daripada virus Wahabi.

Comments

zakir932 said…
AKU TAK ARIF SANGAT WAHABI NI APA BENDER NYER YANG AKU TAHU AKU IKUT ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH.... FAHAMAN MODERN NI AKU BOLEH BACA UNTUK IKUT BUAT SEMBAHYANG ISTIKHARAH DULU.... TETAPI DAH TELINGA AKU MENDENGAR DARI YANG TUA BIJAK PANDAI MENGATAKAN WAHABI INI HANYA ISLAM PADA SYARIAT LALU MENOLAK HAKIKAT 100%... WAHABI DI CETUS ILHAM OLEH YAHUDI BAGI MELUMPUHKAN ILMU HAKIKAT ORANG ISLAM OLEH YANG DEMIKIAN ORANG ISLAM HANYA BERAMAL DENGAN SYARIAT TANPA HAKIKAT YANG MANA ILMU HAKIKAT INI BANYAK MENGGUNAKAN AKAL DAN AKAL HATI (BATIN).... KECIMPULANNYA UNTUK MELEMAHKAN PERGANTUNGAN ISLAM TERHADAP ZAT WAJIBUL WUJUD MAKA KESANNYA DAPAT PEMIKIRAN ISLAM DIJAJAH DENGAN MELONGGOKAN HIBURAN TERKINI DAN SENSUAL... APA YANG MENYEBABKAN MATINYA HATI ADALAH KERANA TERLALU KHUSYUK BERHIBUR. KNP YAHUDI TAKUT AKAN ILMU HAKIKAT KERANA ILMU INI AKAN MEMPERBANYAKKAN AHLI HAKIKAT YANG BERTARAF WALI YANG MANA SIKITPUN TAK TAKUT MATI UNTK BERJIHAD. ADA SATU HADIS NABI MENGATAKAN SUATU HARI NANTI PUAK YAHUDI AKAN DIHAPUSKAN SELAMANYA DARI MUKA BUMI INI OELH GABUNGAN ISLAM YANG MANA PUAK YAHUDI KETAKUTAN LARI LALU MENYOROK BELAKANG POKOK APA ENTAH NAMANYA... KALU KITA TENGAOK WEB YAHUDI ADA MEREKA TANAM POKO TERSEBUT DAH BERJUMLAH LEBIH DARI 2JUTA POKOK DAN ITULAH KEBODOHAN YAHUDI MEREKA PERCAYA TAPI BODOH GELOJOH MENEMPATKAN DIRI DALAM MAQAM AMARAH YANG SOMBONG.
refah00 said…
Wahabi ni dah terkeluar daripada Ahlus Sunnah Wal Jamaah-Hanafi, Maliki,Syafii dan Hanbali.

Popular posts from this blog

Biografi Ringkas Imam an-Nawawi رحمه الله

Makrifah Tauhid Bagi Jazam

Aurat Lelaki Ketika Solat